Communicatiekanalen

Digitale culturele of vrijetijdsnieuwsbrieven of e-zines kennen een steile opmars. De technologie wordt ook steeds toegankelijker en betaalbaarder.
Collectieve cultuur- en vrijetijdswebsites op niveau van een gemeente of regio bieden het publiek een brede toegangspoort tot het volledige aanbod in de gemeente of regio.
Dit onderdeel handelt over websites, e-zines en interactieve webtools.
Wat is de plaats die jouw gemeente in de gemeentelijke communicatiekanalen besteed aan vrijetijdsaanbod? Wat is het beste: een apart UiTmagazine of de info integreren in bestaande infokanalen?
Drukwerk is dé klassieke manier om te communiceren met je publiek. Ondanks het oprukken van digitale communicatie, blijven folders en affiches, kalenders en magazines een belangrijke plaats...
De regionale media zijn nog (te) vaak (te) onbekend terrein voor wie bezig is met cultuurcommunicatie.
Wie op lokaal of regionaal niveau aan collectieve cultuurcommunicatie doet, begeeft zich willens nillens op het terrein van pers en media. Zie je de pers als concurrent of eventueel als partner?
Audiovisuele media zijn lang buiten het bereik gebleven van zowel de vrijetijdssector als veel lokale besturen.