Gereedschap

De tools van CultuurNet voor je vrijetijdscommunicatie

Hoe ziet het vrijetijdsaanbod in je gemeente eruit? Een goede en gedetailleerde aanbodanalyse geeft je daar een helder zicht op, wat op zijn beurt weer helpt om een aangepast beleid te ontwikkelen.
In Vlaanderen en Brussel volgen jaarlijks meer dan 90.000 anderstalige volwassen Nederlandse les. Een taal leer je niet alleen in de klas, maar ook en vooral door te oefenen.
Er op UiT bestaat uit 3 instrumenten om heel concreet na te denken hoe je drempels kan verlagen van cultuur- en vrijetijdsaanbieders naar mensen met armoede-ervaring.* De foto-expo: een multimediale...
Vele vrijetijdsactiviteiten in je gemeente komen voort uit het initiatief van actieve inwoners en verenigingen. Zulke initiatieven hebben doorgaans een grote sociale draagkracht en kunnen rekenen op...
Als UiTpartner heb je er groot belang bij dat alle verenigingen en organisatoren uit je gemeente/regio gebruik maken van de UiTdatabank. In dit gereedschap verneem je hoe je dit kunt bekomen.
Door lokale bewoners te kiezen als gezicht en tipgever in je UiTcommunicatie, identificeren je inwoners zich makkelijker met de tips in je UiTagenda. Ontdek hier hoe je kan werken met Lokale helden.
Ken je publiek! Wat zijn de participatievoorkeuren en –drempels van je bevolking? Welke informatiekanalen gebruiken ze? Hoe evalueren ze je beleid en wat zouden ze graag anders zien?
Handleiding Meeneemtips  
Je hebt een facebookpagina of een Twitteraccount aangemaakt maar nu begint het pas. Hoe communiceer je het beste met je fans en volgers via sociale media? Hoe trek je nieuwe fans en volgers aan? Hoe...
Het is zinvol om niet alleen binnen de gemeente na te denken over samenwerking op vlak van cultuur- en vrijetijdscommunicatie maar ook regionaal, met een aantal aangrenzende gemeenten. Een deel van...

Pagina's